søndag 4. desember 2011

Sellerirotrøsti - den enkle versjonen

Jeg har laget sellerirotrøstiLCHF - bloggens måte før, som er ørlite omstendelig, men med knalldigg resultat. Denne gangen gikk jeg for "gjort på 1 - 2 - 3" - versjonen. Det funker det også!

Sellerirot
Ost - gjerne ost med smak. Jeg brukte vanlig norvegia og parmesan
Løk
Salt og pepper

Riv sellerirot og ost. Hakk opp løk. Blandingsforholdet mellom sellerirot og ost skal være cirka 50/50. Hakk løk. Bland alt sammen i en bolle, og krydre med salt og pepper. Legg "hauger" av blandinen i stekepannen, og bruk en stekespade til å samle de litt sammen igjen etterhvert som osten smelter. Stek til de er gyldne og får en fin farge (altså, stopp litt før jeg gjorde det ;)


Jeg stekte nok mine noe for lenge fordi jeg var redd for at de ikke skulle bli sprø, men sprø, det blir de! :)


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...