torsdag 29. september 2011

Ninja skills activated - Squashpasta med kylling og bacon

Jeg er forkjølet og uten stemme. Den er der litt, men det er litt frustrerende for jeg bruker den GANSKE mye ;) .. men jeg lå på sofaen i går og var pjusk hadde dårlig samvittighet for oppgave som skal skrives og at jeg kom til å ikke kunne gå på jobb dagen etter, og jeg vet at de virkelig kunne trengt meg der. Åh, jeg orker ikke tenke på det engang! Men Ninja kom hjem å lagde en nydelig middag. Jeg vet fra sikre kilder at han smakte på en rå hvitløksbåt bare for "å smake hvordan det smakte lissom", men utover det gikk alt strålende for seg, og resultatet var vel verdt å dele med dere: 


2 squash
3 dl fløte
2 kyllingfileter - vi hadde en hel kylling, så vi brukte den
1 pakke bacon i skiver
1 halv rød paprika
2 hvitløksfedd (3 om du er veldig glad i hvitløk)
En halv purre
Frisk basilium og/eller timian (kan droppes, eller bruk eventuelt tørkede varianter)
Salt og pepper

Start med å strimle squashen med et juliennejern, eller eventuelt bruk en ostehøvel. Strø salt over, og la det renne av seg mens du tilbereder resten av maten.

Skjær kyllingen i mellomstore biter og kutt baconet i små strimler. Kutt purren i ringer og skjær paprikaen i skiver. Brun kylling og bacon i litt olje eller smør på høy temperatur. Senk så varmen på plata og tilsett paprikaen. La dette surre litt før du heller over fløten. 

Tilsett grovhakket timian og basilikum samt salt og pepper. La det hele koke inn noe. Ha oppi purre og hvitløk. Bruk tørkepapir og tørk lett av squashen for å fjerne væske som saltet har trukket ut, og stek deretter squashen raskt i stekepanna.

 Oppskriften har han fått fra mattips.org

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...