torsdag 22. desember 2011

Pytt i panne

På tirsdag kom jeg sent hjem fra trening, og hadde tenkt til å gjøre det enkelt og greit med egg og bacon. Så kom jeg på at jeg ville ha i sellerirot, så kom Ninja på at han ville ha i resten av juleskinka fra søndagsmiddagen, så sa jeg at vi burde bruke opp squashen, så sa Ninja "kan vi ha i chili, og kanskje litt løk?", og så kom jeg til å tenke på denne frokostpannen fra Min Lavkarbomat, og så hadde det brått ballet på seg til noe skikkelig gode greier, og vi spiste opp alt! :)


Vi hadde i:
Egg
Bacon
Sellerirot i terninger
Squash i terninger
Løk, finhakket
Chili
Juleskinkerester, pølser etc.. - kan droppes
Ost
Krydder - salt, pepper, piri piri, hvitløk.. Du velger :)

Del opp baconet i mindre biter, og stek. Start med å steke selleriroten, den trenger noe lenger steketid. Etter et par minutter kan du ha i squash, løk, chili, og skinke. Krydre. Nå det begynner å bli ferdig stek, så lag plass oppi pannen og knekk eggene oppi den ledige plassen. Sleng oppi baconet mot slutten. Tør jeg foreslå et lag med ost på toppen før servering? ;)


2 kommentarer:

  1. det så faktisk veldig digg ut :) Må prøves ut:)

    SvarSlett
  2. @Camilla Celina Fuglesang Det smakte faktisk skikkelig godt også! :) Dette er sånn mat man kan bruke for å lure gutta med på lavkarbo også ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...