tirsdag 20. mars 2012

Knekkebrød - supergode!

Oppskriften på Nannas supergode knekkebrød - så godt, og så enkelt: 

200 g solsikkekjerner
1dl linfrø (50g)
1dl sesamfrø (50g)
2,25 dl kli  (50g)
2 ss fiberhusk(store toppede)
1/2 ts salt
litt søtt
5dl vann


Rør sammen deigen og la den hvile i 10 minutter så fiberhusken får svelle. Smør utover bakepapir på to plater og rut opp med pizzahjul. Stek begge platene samtidig i varmluft 160g 1t 10 min. La platene bytte plass to ganger underveis, og snu dem med forsiden inn. Om du ikke har varmluftsovn øk temperaturen til 180 og stek et brett av gangen.

3 kommentarer:

  1. En klassiker!
    Skikkelig gode og enkle knekkebrød :-)

    Tove
    http://sjelemat.blogspot.com/

    SvarSlett
  2. Heisann. Lager noen lignende knekkebrød selv (har litt flere ingredienser). Visst du liker nøtter vil jeg anbefale deg å prøve med feks hakkede mandler i røra, veldig godt på smak og så slipper du å bruke søtning synest jeg da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da skal jeg sjekke ut oppskriften din :) Jeg har ingen oppskrifter som inneholder nøtter på bloggen foreløpig, for jeg har hatt en i huset som er allergiker. Men nå skal ja ha nøtter i alt (nesten) ;)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...