mandag 16. april 2012

Fylte champignon

Champignon kan man fylle med utrolig mye forskjellig, men dette er favoritten min. Løk, chili, bacon i herlig samspill, og en god smakfull ost på toppen. Enkelt å lage, ser imponerende ut :)

Du trenger:
4 store champignon
1/2 chili
1 fedd hvitløk
1/2 pakke smårettbacon
1/2 løk
Brie (eller en annen ost du har lyst på)

Knekk av stilken på champignonen, og skjær ut litt langs kanten slik at det blir god plass til fyllet. Hakk stilken, hakk løk, finhakk hvitløken, og skjær opp chilien. Stek baconet med løk og stilker, ha i hvitløk og chili mot slutten. Putt fyllet i champignonen, og legg på en tjukk skive med brie (sist jeg lagde dette hadde jeg blåmuggost på toppen, som er supergodt, men tok brie denne gangen, rett og slett fordi det var det jeg hadde :)

Stek deretter i ovnen på 200 grader i 10 - 12 minutter

Tips: Rull chilien enten mellom hendene eller på benken. Deretter kutter du av enden, og dunker den lett i benken for å få ut frøene, før du kutter den opp.


6 kommentarer:

  1. Smaker sikkert mye godt! :-)

    SvarSlett
  2. Det var kjempelurt. Jeg elsker ost, bacon og sopp. Midt i blinken :)

    SvarSlett
  3. Dette er en knallgod og kjempe-enkel oppskrift som jeg har brukt i mange år, men med en litt annen vri; fres baconet først, og tilsett sopphakket i pannen. deretter finhakkette skåldede tomater og la dette putre ca 15,min. smak til med cayennepepper.
    Fyll denne stuingen tilbake i champignonen sammen med litt revet mozzerella.
    Gratiner i ovn, og server med rømme, grønn salat, og kaldt lyst øl.

    nam nam

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh nam! Takk for tips :) Her har man mange muligheter, og din skal helt klart testes neste gang dette står på menyen. Kanskje allerede i morgen? ;)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...