tirsdag 4. oktober 2011

Himmelsk fiskegrateng

Jeg kunne ønske det var mer igjen! Denne bare måååå dere teste, jeg tror den flyttet seg langt opp mot toppen av det beste jeg har laget, helt seriøst. 
2 porsjoner:
200 g frossen spinat
2 fedd hvitløk
2 sjalottløk
100 g revet parmesan
Hvit fiskefilet - jeg brukte torsk
1 dl kremfløte
salt, pepper, sitronpepper

Sett ovnen på 200 grader. Tin spinaten litt, skrell og finhakk løk og hvitløk. Smelt smør i pannen, og fres sjalottløk og hvitløk til den blir blank. Ha i spinat. Når dette er varmt, bland inn halvparten av parmesanen, og smak til med salt og pepper. Smør en ildfast form, og ha blandingen oppi denne. 

Krydre fiskefileten med salt og sitronpepper. Legg den over spinatblandingen, heller over fløten, og dryss over resten av osten. Gratiner i ovnen i 20 minutter.

4 kommentarer:

  1. Værsågod for middagstips der også ;) Haha, nå er jo snart hele uksemenyen min ute på bloggen din :) Boken Lavkarbo- 100 oppskrifter, der den er hentet fra, har jo så utrolig mye snadder og by på! Gleder meg til selv å sette den rykende fersk på bordet i morgen.

    SvarSlett
  2. Tuuuuuuuusen takk! Og jepp, den er det, jeg har som sagt lyst til å abonnere ;) Denne fiskegratengen var helt så utrolig god!!

    SvarSlett
  3. Denne så nydelig ut og skal testes :-D Kjapp å lage også ser det ut som! I like.

    SvarSlett
  4. @Janicke

    Absolutt rask å lage. Og den var så utrolig god! Du bare MÅ prøve den altså, du kommer ikke til å angre :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...