torsdag 2. mai 2013

Spinatmos

Her kommer et tips til et veldig enkelt og veldig sunt tilbehør. Jeg spiste det til strimlet svinefilet, men passer utmerket til biff, kylling, fisk.. you name it! Kanskje jeg skulle gitt det et mer fristende navn enn 'mos'? Kanskje purè? Uansett, smaken er den samme.




Til en porsjon brukte jeg:
1/2 pakke frossen spinat
2 fedd hvitløk
2 sjalottløk
Pepper
Fløte
Parmesan


Finhakke sjalottløk og hvitløk, og stek dette i en panne til løken begynner å bli blank. Ha deretter i den frosne spinaten, og stek til denne har løst seg opp. Jeg vet ikke hvor mye fløte jeg hadde i, men hell i litt og litt, la det koke litt, så ser du fort om du vil ha i mer. Det er jo smak og behag hvor fast man vil ha konsistensen også. Ha over pepper. Når mosen nærmer seg ferdig så heller du over parmesan og rører inn denne, den smelter fort inn.


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...