søndag 26. juni 2011

Bounty Bonanza

Jeg har laget de en gang før hvor resultatet ikke akkurat ble estetisk fint å se på, men samtidig så fant jeg ut hva jeg skulle gjøre annerledes til neste gang. Og hvis dine ser ut som ei salig smørje, ikke gråt! De smaker utrolig godt uansett :)

Bounty Bonanza
50g smeltet smør
1 ss kokosolje/Cocosa
2 dl kremfløte
250g kokos
0,7 dl sukrin melis
1 ss yacon sirup*
300g kokesjokolade

*Yacon sirup kan droppes, men sjokoladen får kjempegod smak. Det koster litt, du kan kjøpe den på helsekost i norge, men også bestille den på iHerb. Den kan brukes på alle områder hvor du ville brukt honning eller lønnesirup.

Bland smeltet smør, kokosolje, kremfløte, yacon sirup og melis i en kjele. Kok noen minutter. Ta kjelen av platen og tilsette kokosen, og la massen stå i kjøleskapet noen timer. Form massen til barer eller kuler, og sett de deretter i fryseren mens du smelter sjokolade.  
Tips: Jeg putter massen i isbitformer av silikon cirka 1 time før jeg smelter sjokoladen, så blir de fine og faste før de dyppes i varm sjokolade, og får fin form.
Sjokoladen smeltes i vannbad
Smelt sjokolade i vannbad. 
Bounty før den er avkjølt
Ta deretter kokosbitene og dypp de i den smeltede sjokoladen før du legger de på bakepapir og setter de i kjøleskapet til sjokoladen har stivnet. De tåler å være litt i sjokoladen, men har du de for lenge i så smuldrer de opp litt.
Etter et par timer i kjøleskapet får du masse digg Bounty!
Mmmmmmmmhmmm!




0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...