mandag 25. juli 2011

iHeart iHerb: mine nødvendigheter

iHerb er en nettbutikk med et utrolig utvalg av kosttilskudd, supermat, energibarer etc, og prisen på disse er ofte mye mye billigere enn du finner på helsekosten i Norge. Her er det snakk om å spare hundrelapper
Bruk iHerb rabattkode VEV355 første gang du bestiller, så slår de av 5 dollar i rabatt. I tillegg kan du velge deg to produkter fra kategorien Free. Om du ikke velger noe herfra, så legger de ved en overraskelse til deg :)

Les hva mer jeg har skrevet om iHerb og rabattkode her.

Her er mine (foreløpige) iHerb - nødvendigheter
Dette er produkter jeg bruker ofte, særlig til bakst. Disse vil jeg tørre å påstå at man kommer over relativt ofte om man ser på LCHF - oppskrifter.

  • Er finmalte avskallede mandler hvor 80% av fettet er tatt ut ved kaldpressing.
  • Den gir myk tekstur og en "smøraktig" smak til kaker, cookies, muffins og søt bakst.
  • Lite karbohydrater, og er en god kilde for proteiner, fiber, vitamin E, og magnesium.
  • Det gir lav blodsukkerstigning, og er godt egnet for diabetikere og andre som vil være snill med blodsukkeret.
  • Har masse fiber og er en god kilde til proteiner.
  • Kokosmel er naturlig søtt, og du kan derfor bake med mindre sukker. Den gir baksten en unik naturlig søtsmak. Jeg bruker den for eksempel til noen nydelige lapper.
  • Kokosmel har et høyt innhold av kostfiber (cirka 38%), og protein, Du kan derfor også bruke kokosmel som kosttilskudd – som en ekstra kilde til fiber i yoghurt eller i frokostblandinger eller lage deg en proteinsmoothie.
Jeg har ikke prøvd den jeg linker til her, men har kjøpt et merke som heter Cocosa på helsekost her i Norge. Men når jeg trenger påfyll neste gang blir det denne. Her er en oversikt over flere kokosoljer, utvalget er stort!
  • Kokosnøtt er blant verdens mest næringsrike mat, den har veldig næringsrikt fett som gir langvarig energi, og det anbefales 2ss med kokosfett daglig.
  • Kokosfett er bra for de med lavt stoffskifte fordi den stimulerer skjoldbruskjertelen.  
  • Dette er en super stekeolje, og jeg bruker den også i smoothies, og i bountyen jeg lager
  • Obs: det er Extra Virgin - oljen, den som smaker og lukter kokos, som er sunn og bra for kroppen.
  • Kokosolje kan du også bruke på kroppen, og er super som hårkur!
  • Dette er vannoppløselige fiber fra en plante som heter Psyllium Husk. Brukes til baking for å gjøre deigen fyldigere, mer fiberrikt og holdbart.
  • Brukes for å øke fiberinnholdet i f.eks knekkebrød, brød, omeletter etc, og binder deigen sammen.
  • Det fins utrolig mange forskjellig erstatninger for søtning der ute, men sukrin er det jeg foretrekker. Dette selges på Meny - butikker her i Norge, og også på helsekoster.
  • Sukrin gir deg den ekte smaken av sukker uten ulempene, og er i tillegg 100% naturlig.
  • Det inneholder ingen kalorier, men har sukkerets konsistens og knaser i tennene på samme måte.
  • Sukrin har ca 75% av søtsmaken til vanlig sukker.
  • Sukrin er et 100% naturlig produkt, basert på sukkeralkoholet Erythritol - som du får kjøpt på iHerb.
  • Erythritol finnes naturlig i bl.a. pærer, meloner og sopp, og har således blitt spist av oss mennesker i lang tid.
  • Det fins også Sukrin melis.
Vaniljeessens gir en ekstra god og søtlig smak i for eksempel smoothies og yoghurter, og kan også brukes i  te, vann etc. Sweet Leaf stevia på iHerb har et stooooort utvalg smaker, så her er mulighetene uendelige. Jeg bruker det de fleste typer søt bakst.





  • Kan brukes alle steder du ville benyttet sirup, honning, agave, eller vanlig sukker. Jeg bruker den for å lage disse nydelige bountysjokoladene.
  • Når du skal søte te, kaffe eller annen drikke kan du bruke yacon.
  • Yaconsirup er et naturlig søtningsmiddel utvunnet av yacon roten. Roten blir presset til en søt sirup. Yaconroten vokser i Andesfjellene i Peru og har vært kjent og brukt som søtningsmiddel i generasjoner.
  • Yacon kan brukes når du lager desserter og kaker. Du kan helle den over frokostblandingen eller frokostgrøten din isteden for hvitt sukker eller bruke den generelt i matlagingen. Den søte smaken holder seg søtest i kalde retter. Bytt ut hvitt sukker og prøv yacon!

     
    Når du handler får du din egen unike kode som du kan gi dine venner slik at de får 5$ rabatt på førstegangskjøp, eller du kan gi de min :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...