torsdag 28. juli 2011

MiCoach

Jeg har en fantastisk dings! Det er nesten som en pulsklokke, men istedet for at du må følge med og forstå ting, så har du en propp i øret og en hyggelig dame forteller deg hva du skal gjøre. Jeg skriver om denne delvis fordi jeg syns at den er kjempelur, og delvis fordi at dere skal syns jeg er skikkelig flink som sykler til og fra jobben ;) Den heter Adidas MiCoach, og her finner du en anmeldelse.
Den er nok muligens i hovedsak utviklet for joggere, og har masse ting du kan gjøre om du er en jogger (legge inn treningsplan etc.), men jeg bruker den når jeg sykler. Den måler hvor lang tid jeg bruker, den teller kalorier, jeg kan høre på musikk samtidig, og den måler pulsen min underveis. Men det aller morsomste er at den lager en flott oversikt til deg når du syncer den med PC eller mac: 

Sånn ser skjemaet ut etter at du har syncet det med PC eller mac
Du skal ha på et pulsbelte, en liten greie på skoen som teller steg (når du jogger), og en pacer som forteller deg at den har funnet pulsbeltet, og du kan starte treningen. Når du er ferdig forteller den deg om tid, lengde, og litt annen informasjon om treningsøkten. Det eneste den mangler er gps, MEN heldigvis, så har MiCoach en egen app for både iPhone og Android, og denne har gps. Da er det bare å registrere informasjonen fra appen også (sendes inn over nett), og vips, så tegner den opp ruta på et kart for deg, med lengde og det hele. Denne kan du koble til informasjonen fra pacer.

Ruta mi til jobb


Info om turen hjem fra jobb: 45.30 minutter, 10,7 kilometer, gjennomsnittlig puls på 174 pr. minutt, 701 meter stigning. 3 steg i minutter står det fordi jeg bruker den som registrer steg, men de er jo på pedalene hele tiden, altså ingen steg.

2 kommentarer:

  1. Jeg ser at vi sykler nøyaktig samme vei fra Jørgen ca, kanskje vi skulle tatt følge en dag? Går jo ganske radig derfra til Major da, så når jeg tenker meg om må vi nesten legge inn en frokost på kafé for at det skal være noen vits... :P

    SvarSlett
  2. Oh yes! Det hadde jo vært supernais. En dag jeg har vakt kunne jo passet bra, for da trenger jeg ikke være på plass før 09:45 når det er sommertid :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...