fredag 5. august 2011

1 gøyal og 2 rare

Gøyal: Forrige fredag fikk jeg en mail fra Abby i iHerb, og hun bare "I came over your blog, and I'd love to send you free products as a thank you for blogging about iHerb", og jeg bare:
Pappa syns også det var dødsspennede. Han bare "å jasså". 

Rart # 1: Jeg har en basilikumplante som har levd i over 1 dag! Og ikke nok med det, den har levd i over 3 uker!!! Da slår jeg den gamle rekorden med omtrent 7 trillioner prosent.
Jeg husker en gang når jeg var yngre at jeg sa til mamma "jeg kan aldri se for meg at jeg noen gang ha lyst til å stelle i hagen og drive med planter og sånn", og mamma bare "joda, bare vent". Og hva er det med mammaer?!? De har lissom peiling på alt. Et par ting er åpenlyse at hun skjønte allerede da, som for eksempel at jeg kom til å ville flytte hjemmefra, selv om jeg hadde lyst til å gråte den gangen hun sa det. Men hvordan kunne hun vite at jeg beit negler når jeg holdt den andre hånden foran munnen?? Som om hun har røntgensyn eller noe. Jeg drømmer ikke akkurat om å luke ugress enda, men det er jo litt gøy at den lever.. Så hun får poeng for den også.
Ved siden av basilikumen er en koriander. Forrige helg ringte Ninja og sa "jeg hadde egentlig tenkt å vente med å si dette til du kom hjem, men korianderen er avgått med døden". Men det viste seg at den nok bare savnet mamma'n sin.
På den andre siden av basilikumen står en ku, den er fra Singapore.

Rart # 2: I dag leste jeg en artikkel om kvinner i teamarbeid, og syntes den var interessant...

Jeg lurer forresten på om jeg skal bli en sånn kvalm person som sykler i all slags vær, men jeg venter litt med avgjørelsen.

Istad var jeg på Vinmonopolet, og damen bak kassen sa "få se hvor gammel du er". Så viste jeg hun førerkortet og hun sa "å ja, såpass ja. Du ser så ung ut, jeg kunne spurt deg i 10 år til!". Jeg syns det er bare morsomt jeg, skjønner ikke at noen kan bli sinte for sånt?!

I kveld skal jeg lage PAI, oppskrift kommer, jeg må bare finne opp den først. God helg! :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...