lørdag 27. august 2011

GODE muffins :)

De par siste dagene har humøret mitt vært litt av typen: "hmm.. hva står på listen min i dag da.. 1: Hate denne dagen. 2: Ikke gjøre noenting for å gjøre det bedre. Jeg gleder meg!" 

Også prøvde jeg en muffinsoppskrift hvor det sto at de var skikkelig gode, men enten så var det løgn, eller så lagde jeg de feil.. Du skjønner at jeg trengte å trøste meg med noen skikkelig gode muffins, ikke sant?!? :) Gleder meg til Ninja kommer hjem og sier "Åh, DE var gode da!" Jeg tror jeg skal smile litt igjen i dag også. Siden det er helg.

Disse er 100% stjålet fra bloggen Fristende Lavkarbo, og holder det de lover.



4 mellomstore egg
4 ss sukrin
1 ts vaniljepulver
1 ts bakepulver
1 dl kokosmel
1 dl fløte
1 ss yaconsirup - kan droppes 
Sjokolade - enten mørk over 70% eller sukkerfri


Pisk egg og sukrin luftig. Tilsett vaniljepulveret, bakepulveret, og yaconsirup, og visp godt. Tilsett deretter kokosmelet. Dette kan med fordel siktes inn i røra, for det er gjerne litt klumpete. I tillegg så ser det litt ekstra profft ut når du gjør det sånn, så det er hovedsaklig derfor jeg gjør det ;) Tilslutt visper du inn fløten. Fordel røren i former, jeg fikk 13 stykker

Hakk sjokoladen og fordel den i formene. Neste gang tror jeg at jeg skal lage noen med sukkerfritt blåbærsyltetøy også..



Stek muffinsene midt i ovnen på 175 grader. Steketiden varierer fra ovn til ovn, men mine sto i cirka 20 minutter. 


Når jeg får Stevia english toffee fra iHerb i posten så skal jeg lage muffins med de, OG egentlig alt annet også muligens.. Denne gangen lagde jeg ikke noe topping siden jeg helst bare ville spise, men lurer på om jeg skal lage topping til de som eventuelt blir igjen til i morgen. Da kommer i såfall oppskriften på bloggen :)

2 kommentarer:

  1. Kjempevonde muffins! det kan hende jeg gjorde noe feil, men jeg fulgte oppskriften nøyaktig.

    Disse bør ikke ha lov til å kalle seg muffins spør du meg!

    Hilsen en som ikke likte muffinsene

    SvarSlett
    Svar
    1. Å nei, så synd! De er jo veldig annerledes enn høykarbomuffins, så kanskje det kan ha noe med forventningene å gjøre? Eller har du lagd lavkarbomuffins før og syns at disse var vondere? Uansett så var det synd da, håper ikke helgekosen ble ødelagt :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...