tirsdag 25. oktober 2011

Koteletter à la Hawaii

Hei! Nå har jeg hatt den lengste bloggepausen jeg har hatt siden jeg startet. Det har nemlig vært utrolig hektisk på jobben i det siste, en del møter på kveldstid, og i helgen var jeg på lørdag for å hjelpe til i forbindelse med noe så nerdete som et nytt datasystem ;) I tillegg til 120 % jobb så studerer jeg jo 50% også, så det ble ikke så mange prosent igjen til matlaging. Men i dag mine damer og herrer lukter det godt på våre 29 kvadrat igjen. Det lukter koteletter og stekt smør, aloha!

Jeg tror regelen for at når man kan kalle mat "à la Hawaii" er hvis man har ananas på? Det er hvertfall derfor jeg gjør det ;) Alle som teller karbohydrater bør være forsiktig med hermetisk ananas, men da kan dere kalle det koteletter med ost. For det er det på de også nemlig. Yummi!

Fremgangsmåten er utrolig enkel, men noen ganger må man minnes på hvor enkelt det kan gjøre. 

Du trenger:
Svinekoteletter
Salt og pepper
Smør til steking
Hermetisk ananas
Noen hvit skiver ost

Karridressing:
Tyrkisk yoghurt
Karri
Hvitløk
..eventuelt litt majones om du ønsker mer fylde

Start med å blande sammen dressingen. Deretter krydre kotelettene med salt og pepper. Ha smør i i en varm stekepanne, og legg i kotelettene når smøret er blitt brunt. Etterhvert pipler det kjøttkraft på oversiden av kotelettene, og da kan du snu dem. Slå ned varmen til middels, legg på ost, og stek ananasen lett før du legger denne oppå også. Stek videre i cirka 3 minutter



Server med en god salat. Vi stekte også litt champignon ved siden av. Godt!







0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...