mandag 20. februar 2012

Ovnsbakt sellerirot med chili og hvitløk

Jeg digger smaken av sellerirot, og  sellerirotfriesene er ofte å finne som tilbehør her i huset, særlig til biff og pølser. Jeg steker de som regel i en panne med masse olje, men denne gangen hadde jeg så mange andre prosjekter gående på kjøkkenet samtidig, at jeg tenkte å gjøre det enklere for meg selv ved å bare sette de i ovnen og la de ordne seg selv. 


1 halv sellerirot
2 fedd hvitløk
Chilipulver
Salt
Pepper
Olje
Smør

Sett ovnen på 200 grader. Skrell selleriroten og kutt den i staver. Legg de i en ildfast form, strø hakket hvitløk over, og krydre med chilipulver, salt, og pepper. Hell olje over sellerirotstavene, og rør litt rundt i formen så alle får olje på seg. Legg i noen klatter med smør, og sett i ovnen i cirka 20 minutter. Du kan gjerne røre litt i formen underveis.

Her servert med biff, en liten salat, og seterrømme med hvitløk og pepper

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...