torsdag 24. mai 2012

Smoothie - is! ♥

Har du noen gang forsøkt å lage is av smoothien din? Jeg fikk dette herlige tipset av min minst like herlige søster her en dag, og ble veldig ivrig. Jeg måtte rett hjem etter trening og prøve, og greide nesten ikke vente til den hadde fryst med å smake. Nå har jeg igjen 5 stykker av disse herlighetene hjemme, og jeg GLEDER meg veldig til å spise (antagelig alle sammen) når jeg kommer hjem! :)



Dette er en av de oppskriftene hvor du velger ingredienser etter smak og behag, men dette hadde jeg i min:

1/2 mango
Jordbær - cirka 10
2 pasjonsfrukt
1 lime - saften
4 ss kokosmelk - det tjukke på toppen
3 ss kesam
Vaniljefrø

Alle ingredienser er cirka cirka cirka!


8 kommentarer:

  1. Å nammis! :) Smoothie is er kjempegodt, og disse så kjempegode ut! Og så kul form, hvor har du fått tak i den?

    SvarSlett
    Svar
    1. De kjøpte jeg på Jernia, og de kostet ikke all verden heller. Det var den andre Jerniaen jeg var innom, den første var utsolgt, og dette var de eneste de hadde. Men det gjør jo ikke noe når de var så fine. Kjøpte liksågodt to, blir mye is fremover :)

      Slett
  2. Nam! Lagde en variant av denne i dag, og det ble kjempegodt (smoothien i hvert fall, ispinnene har ikke stivnet ennå...) :-) Jeg håper det fungerer like godt med mer kokosmelk i stedet for kesam. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ida!:) Jeg greide ikke å vente til pinnene hadde stivnet helt igår, så i dag var de om mulig enda bedre. Må nok sette igang en ny ladning ganske straks :) Jeg er overbevist om at det kommer til å fungere utmerket med mer kokosmelk i stedet for kesam, ellers blir jeg overrasket. Ja til mer is i sommer - skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å hente inspirasjon fra noen av dine smoothies/ juicer ;)

      Slett
  3. Nam, den så kjempe god ut den isen her! Jeg har hatt dilla på smoothieis siden jeg var i Firenze i påsken! Der hadde de en stor kiosk som selgte all verdens smakskombinasjoner. Din så like fristende ut som de som var der ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh tenk det a', en kiosk som lager alle kombinasjoner du vil ha.. naaaammm :) Tusen takk for hyggelig kommentar Kaise, ha en flott pinsehelg!

      Slett
  4. Dette ser jo helt nydelig ut! Og for noen fine isformer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det var veldig riktig å ha noen av disse på lager denne pinsehelgen :) Formene har jeg kjøpt på Jernia og er riktig så fornøyd! Fortsatt fin pinse :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...