fredag 10. juni 2011

Verdens beste lavkarbobrød

Dette brødet er saftig og mettende, uten å inneholde mel og gjær. Oppskriften kommer fra dagbladet.no. Jeg spiste det i lunsjen idag, en skive med brie og en med masse deilig kreps og remulade. Mmmmmm!

Bildet er hentet fra Dagbladet.no
4 stk egg
1 ts bakepulver
0,5 boks crème fraîche
ss solsikkeolje
60 g kruskakli
40 g linfrø
50 g sesamfrø
50 g solsikkekjerner

Bland alt sammen i en bolle, men
vent med bakepulveret til slutt. Bland alt sammen. I orginaloppskriften så står det at man skal blande tørt for seg, men sånt jåleri driver ikke jeg med. Jeg har også droppet solsikkeoljen, rett og slett fordi jeg ikke hadde.
 

Ha røren i en medium stor brødform, som enten er smurt eller er dekket med bakepapir.

Stek på nederste rille i ovnen, i ca. 55 min avhengig av ovn, ved 180 grader. Avkjøl på rist.

Nyt!


Tips: Funksjonell mat selger ferdig brødmiks som er å finne på de fleste helsekostforretninger og velassorterte dagligvarebutikker.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...