torsdag 21. juli 2011

Chili gryterett med karri - og kokos"ris"

Denne oppskriften bærer tildels preg av behovet for å bruke opp grønnsaker før de blir dårlige, og er tildels inspirert av min venninne Pingus middag her forleden. 
Her er grunnen til at Pingu heter Pingu, for hun lagde disse fantastiske pingvinene en gang. Oliven + Fetaost + Gulrot :)
Hun skal ha kred for karri - og kokos"risen", men resten av kreden tar jeg sjæl. Bruk de grønnsakene du har, jeg hadde disse:

Chili gryterett
Kjøttdeig/karbonadedeig
Paprika
Champignon
Purre
Løk
Minimais
Hakkede tomater
Tomatpurè (kan droppes)
Hvitløk
Sambal Olek
Fløte
.. og annet krydder du har lyst på. Jeg brukte pepper og oregano.

Start med å steke kjøttdeigen. Når denne er ferdig stekt kan du ha i champignon, hvitløk, og krydre med pepper og annet krydder. Deretter har du i resten av grønnsakene, og steker disse litt med kjøttdeigen og krydderet.

Når dette har surret litt, blander du inn tomatpurè, før du heller boksen med hakkede tomater over. Ta i litt Garam Masala etter hvor sterk du vil ha gryteretten. Jeg smakte først når det var litt for sent og litt for sterkt, det er derfor det står fløte helt på slutten av oppskriften :) .. Så fløte er ikke nødvendig, men en skvett syns jeg ofte er godt i denne type retter.

Serveres med karri - og kokos"ris"


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...