lørdag 9. juli 2011

Sjokoladekonfekt med peppermyntekrem

Ser ikke så verst ut, gjør det vel?

 150 g sjokolade
Peppermyntekrem
20 g usaltet smør, romtemperert
5-6 ss sukrinmelis
1/2 ts flytende søtning
3-4 ss kremfløte
4-6 dråper peppermynteolje (fåes på apotek)
Inspirasjonen er hentet fra Min lavkarbomat, men jeg forenklet den litt. Smelt sjokoladen i vannbad. Mens denne smelter så blander du alt som skal i peppermyntekremen. Egentlig skal man lage disse i konfektformer, men siden jeg ikke har det så løste jeg dette ved å putte muffinsformer i isbitformer, da får de passe størrelse. 

Jeg puttet peppermyntekremen i en brødpose, og fordelte denne deretter i 12 former. Tilslutt helte jeg den smeltede sjokolade over. 
Herregud, de ble jo dødsgode, men hvis jeg skal tenke litt mer på utseende og ikke enkelhet neste gang, så ville jeg nok gjort mer som oppskriften i Min lavkarbomat sier: 
Ha den smeltede sjokoladen vekk av varmen og fordel ca en halv teskje smeltet sjokolade i 12 konfektformer. Pensle sjokoladen over bunnen og sidene. Avkjøl formene i fryseren, så går det fortere. Pensle så et nytt lag sjokolade i formene (varm om nødvendig sjokoladen opp igjen), og avkjøl dem på nytt. Fordel peppermyntefyllet i formene, lukk formene med smeltet sjokolade ved hjelp av en skje. Bank formene lett mot underlaget så overflaten blir jevn.
Sett konfektene i kjøleskapet til de er helt stivnet. Oppbevares kjølig.

  .. Og ikke glem at du kan lage du kan lage disse nydelige Bountysjokoladene

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...