onsdag 7. september 2011

Auberginegull med garam masala

Har man ikke potetgull så lager man det selv! Heldigvis så hadde jeg planlagt igår at jeg ville ha lyst på potetgull, så da hadde jeg en aubergin magisk på lager :) Egentlig har jeg ikke sånn overveldende lyst på, men jeg bare måtte teste idèen jeg fikk når jeg surfet rundt igår, ETTER at jeg hadde gjort unna den lesinga jeg hadde satt meg som mål da, jada, såpass disiplinert må man være. Og når det er tungt og jeg ikke kom meg i seng før sent IGJEN fordi det er så mye å gjøre, så tenker jeg bare ferieferieferie. Den skal bli god..
Ninja: Er det kanel som er på den her chipsen??




1 aubergin
1 ss salt
3 ss olje (helst raspolje)
1 ss garam masala
Kutt auberginen i tynne skiver og fordel utover stekepapir. Dryss salt over, dette er for å trekke ut fuktighet. Tørk lett over med tørkepapir. Dette kan det forøvrig lønne seg å gjøre hver gang du skal bruke aubergin til noe, men ikke nødvendigvis like lenge som jeg gjorde i dag, nemlig 1 time
Så begynner moroa: bland olivenolje og garam masala i en liten skål. Fordel garam masala/olje - blandingen på begge side av hver auberginskive ved å bruke en pensel, også legg pyntelig tilbake på plassen sin på bakepapiret. 
Når du har gjort dette på alle sammen, sett de i ovnen på 175 grader i cirka 20 - 30 minutter (til chipsene ser sprø og brune ut, men ikke brent). Ha på litt mer salt om du syns den trenger det. Server varm, og kanskje med en god rømmedip? :)

6 kommentarer:

  1. @Anette

    Ja, ikke sant?! Man må prøve seg frem litt :)

    SvarSlett
  2. Takk for tips :-D Dette skal testes!!!!

    SvarSlett
  3. @Janicke

    Jeg tror jeg vil skjære tynnere skiver neste gang jeg lager disse, så da kan du gjerne være forsøkskanin der ;)

    SvarSlett
  4. Ska sette dem inn i ovnen straks. Blir spennende :) Takk for bra oppskrifter!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...