mandag 26. september 2011

Lettlaget fiskegryte med snøfrisk

Oppskriften er fra krydder.org, og er en absolutt favoritt når det kommer til lettlagde måltider. Du kan velge selv om du vil ha i hvit eller rød fisk, men jeg bruker torskefilet. Det er rett og slett fordi jeg elsker konsistensen av kokt torsk :)


1 rød paprika
1 stang vårløk
2 ss smør
1 fedd hvitløk, finhakket
3 dl matfløte
125 g snøfrisk naturell eller dill. På min butikk hadde de bare tine kremost med urter, så jeg tok den.
1 ts salt
¼ ts nykvernet pepper
2 ts sitronsaft
600 g torskefilet
100 g rensede reker

Rens og kutt paprikaen i terninger og skjær purren i strimler. Fres dette i smør i en gryte tilsatt finhakket hvitløk.
Hell i matfløte og snøfrisk, og rør slik at snøfrisken løser seg opp. Tilsett salt, nykvernet pepper og sitronsaft. Legg porsjonsstykker av fisken oppi sausen og la fisken trekke i ca 8 – 10 minutter. Tilsett reker før servering. 

5 kommentarer:

  1. Dette høres skikkelig godt ut!

    SvarSlett
  2. @Frida

    Det er supergod, superenkelt, og supermettende :) Forresten så digger jeg bloggen din! Du har SÅ mye godt, jeg vil prøve alt! :)

    SvarSlett
  3. Ja, det ser veldig enkelt ut. Jeg har litt torsk i fryseren som jeg tenkte jeg skulle få brukt opp snart. Så dette passer bra.

    Så koselig å høre at du liker bloggen min da! Jeg har i grunn akkurat oppdaget din. Men jeg har allerede funnet mange fristelser her. Jeg er veldig spent på aubergingullet og kjøttbollene i paprikasaus. De står på to-do-lista mi ;)

    SvarSlett
  4. @Frida

    Herlig! Neste gang jeg skal lage meg auberginegull tror jeg at jeg kanskje skal kutte auberginen med ostehøvel for å få tynnere skiver.. Så du kan være prøvekanin der hvis du tør, så kan du fortelle meg hvordan det gikk ;)

    SvarSlett
  5. Vi får se hvem som får rota seg til å teste først ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...