tirsdag 27. september 2011

Eplekake - trolig den beste :)

Jeg har tidligere laget muffins av denne oppskriften, de smaker helt supert, og jeg har faktisk en liten ladning i fryseren.. Men, jeg har også laget eplekaken, og den er SÅ god! Jeg tror det er på grunn av kokosmelet at den holder seg saftig ganske lenge, og kokosmel smaker jo D I G G! I tillegg spiste vi den sammen med hjemmelaget lavkarbo vaniljeis, du finner oppskriften her. Mmmmm! Da koste vi oss dere :)

Oppskriften på isen finner du her
70 g smør
100 g sukrin

1 pose sukkerfri vaniljesauspulver. Jeg finner de på Meny, fra Eldorado, men tror Heistad også har.
3 egg
100 g kokosmel
1,5 dl fløte

1 ts bakepulver
2 epler
kanel og surin
Sett ovnen på 200 grader. 

Rør sukrin og smør til en fin masse, tilsett så vaniljesauspulveret. Deretter tilsettes eggene og resten av det tørre, fløten røres inn til slutt. Massen blir tykk fordi kokosmelet trekker til seg mye av væsken.

Kutt eplet i båter og rull disse i i kanel og sukrin som du har blandet i en bolle. Legg en eplebit eller to i hver form. Sett i ovnen og stek i 15 - 20 minutter.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...