tirsdag 11. oktober 2011

Fiskepinner med blomkålmos

Denne uka er menyen min styrt av matenerklar.no, les mer om hvorfor her. De leverte masse herlige råvarer på døra mi mandag ettermiddag. Det første som står på menyen deres er fiskepinner med potetmos, så som du da skjønner så kjører ikke de lavkarbo. Se hvordan jeg løste dag 1..


Matenerklar leverer de fleste råvarene, men noe er du forventet å ha selv. Til fiskepinnene har jeg fått fersk sefilet og egg, men var forventet å ha hvetemel og strøbrød, og dette er ting som ikke fins i min leilighet. Når jeg søkte litt på nettet finner jeg at flere har laget fiskepinner med knuste mandler, men jeg har nøtteallergiker i huset. Men så kom jeg på noe lurt! ;)

Fiskepinner
Seifilet
1 egg
Baconkrisp
Salt og pepper

Finn frem en ildfast form og ha olje i bunnen på denne. Visp egg med en gaffel i en tallerken, og ha knust baconkrisp i en annen. Del seifileten i passende biter, og dypp den først i egg, og deretter i baconkrisp. Legg disse i den ildfaste formen, og krydre med salt og pepper. Sett i ovnen på 200 grader i cirka 10 minutter.

Oppskriften på blomkålmos finner du her.

I dag hadde vi haricot verts og rå grønnsaksstaver av gulrøtter og neper ved siden av.

4 kommentarer:

  1. Se der ja! Det gikk jo aldeles utmerket. Gi potetene til naboen ;)

    SvarSlett
  2. @Frida

    Haha ja, jeg har både poteter og pasta jeg kan donere bort nå ;) Og ja, det gikk bra dette, husmannskost med ny vri. Syns dine fiskepinner så veldig gode ut (jeg syns jo alt på bloggen din ser godt ut da..), men vi kan jo ikke bruke nøtter.

    SvarSlett
  3. sv:

    jeg kjøper det på iherb :)

    http://www.iherb.com/Navitas-Naturals-Cacao-Power-Raw-Cacao-Butter-16-oz-454-g/12768?at=0

    SvarSlett
  4. @Tone - Hjertemat.com

    Ah, takk Tone! :) Jeg vet ikke helt hva som skjedde med kommentaren min..

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...