fredag 17. februar 2012

Frokostrundstykker

facebooksiden til bloggen så spurte jeg "hva er din beste brødoppskrift?". Frida fra LCHF - bloggen tipset meg om disse rundstykkene (du burde klikke deg inn på lenken å se historien om hvordan oppskriften oppsto :). Og de smakte helt herlig! 


1 dl sesamfrø
0,5 dl solsikkekjerner
0,5 dl kruskakli
0,3 dl linfrø
2 dl revet ost
4 egg
1 ss fiberhusk
0,5 ts salt
1 ts bakepulver
Gresskarkjerner til pynt - kan utelates, eller erstattes med sesamfrø/valmuefrø/ eller noe annet godt du vil ha

Start med å male sesamfrø og solsikkerkjerner i en blender. Deretter har du i resten av de tørre ingrediensene. Bland inn eggene tilslutt, og la røren stå noen minutter. Om den viker for løs så kan du ha i mer kruskakli for å fikse på dette.
Form rundstykker i ønsket størrelse. Blandingen blir ikke som en gjærdeig, så det blir "klatter", men snart er de riktig så smakfulle klatter ;) Strø gresskarkjerner på toppen. Sett i ovnen på 180 grader i 15 - 20 minutter.





4 kommentarer:

  1. Disse rundstykkene er kjempegode! Har bakt dem mange ganger. Supre å ha i fryseboksen ;-)

    Tove
    http://sjelemat.blogspot.com/

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de smakte supergodt faktisk. Tenkte på å lage noen ekstra til fryseboksen selv, men jeg bare venterlengterventer på kjøkkenmaskinen jeg fikk til jul som fortsatt står hos svigerfar, så jeg kan være superproduktiv! :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...