søndag 12. februar 2012

Kakao (med krem)

En deilig varm kakao etter skituren kanskje kanskje? Eller bare for kosens skyld? En rykende kopp med masse krem frister hvertfall meg når snøen og kulden er på besøk i Norge :)


Til 2 kopper:
2,5 dl vann
2,5 dl fløte
100 g mørk sjokolade (minst 70 %)
Sukrin eller annen søtning hvis du vil ha det litt søtere
Ekstra fløte så du kan ha masse krem i 

Knekk opp sjokoladen i mindre biter, og legg den i en kjele sammen med vann og fløte. Varm forsiktig opp under røring til sjokoladen er smeltet, og til kakaoen har blitt varm nok. 

Ha i sukrin om du ønsker det. Jeg syns ikke det trengs, selv om jeg bruker 86% sjokolade, men neste gang tror jeg kanskje jeg skal ha litt sukrin i kremen.. Men det finner du ut av selv :)


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...