torsdag 11. august 2011

Tacopai!

Vi håpet å gjenta suksessen med kylling - og spinatpaien fra forrige fredag, men denne gangen skulle vi lage paien med tacofyll. Ble det bra?? Oh, yes!
Oppskrift på paibunn finner du her.

Fyll:
400g kjøttdeig
1/2 løk
1/2 chili
1 stilk vårløk
1 - 2 fedd hvitløk
1/2 boks mais - Vær oppmerksom på at mais inneholder mye stivelse, altså karbohydrater. Se også etter mais uten tilsatt sukker.
1 egg
2 dl fløte
Ost
Tacokrydder (hjemmelaget) - ferdig tacokrydder fra butikken inneholder ofte en del sukker.

Mengden med både egg og fløte som brukes i fyllet kan både dobles og triples etter eget ønske. Jeg liker paien min litt "tørr", fyller du på med mer egg og fløte blir paien mer omelettaktig. 

Sett ovnen på 225 grader. Stek kjøttdeigen, og ha i hvitløk og tacopulver (cirka 6 ts). Ha deretter i løk, chili, mais, og vårløk og stek dette. Spre fyllet over paideigen.
Bland deretter egg og fløte, og hell over paien. Topp med masse god ost, og sett deretter i ovnen til osten er gylden, cirka 20 - 25 grader.

2 kommentarer:

  1. Yum! Den fikk jeg hos mamma&pappa:) Men jeg skal lage den selv en gang med sånn kylling og spinat en gang som du hadde. Det så smaskens ut ;)

    SvarSlett
  2. Fra min oppskrift, elelr fra den magiske boka? Tacopaien er god, men den med kylling og spinat er i en klasse for seg selv! :) Anbefales!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...